پاتک ایران در جنگ نفتی با اروپا

همه موافق تحریم صادرات به اروپا

با نهایی شدن طرح پیش‌نویس طرح قطع صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اروپا در مجلس، گمانه زنی‌هایی مبنی بر اختلاف دولت و مجلس بر سر این تحریم نفتی نیز بالا گرفت، در همین خصوص موید حسینی عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی از توافق این دو قوه در تحریم نفت خبر می‌دهد و می‌گوید که در جلسات برگزار شده کمیسیون، نظرات متفاوتی مطرح شد اما همگان در کلیت این تحریم توافق دارند.

وی  از بررسی دوباره جزئیات طرح در کمیسیون خبر داد و گفت: در جلسه آتی مجلس، به عنوان طرحی دو فوریتی تقویم هیات رئیسه خواهد کرد. اعضای کمیسیون نظر مثبتی به طرح دارند اما تصمیم نهایی در صحن علنی گرفته می‌شود.

صادرات نفت ممنوع/ واردات مایجتاج ضروری

حسینی گفت: بر اساس این طرح، دولت ملزم به به قطع صادرات نفت به اروپا   است.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که تکلیف نفت‌های پیش فروش شده در صورت تصویب تحریم نفت اروپا چه خواهد شد، گفت: تعهدات دولت در قبال فروش نفت به سایر کشور‌ها بر سر جای خود باقی است و نمی‌توانیم از قرار داد‌هایمان کوتاه بیاییم، محتوای طرح بستن قراردادهای جدید نفتی با اروپا را منع می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی به نگرانی اروپایی‌ها از عواقب تحریم نفتی اشاره و عنوان کرد: آن‌ها به خوبی می‌دانند که در صورت تحریم نفت از سوی ایران، اقتصادشان با چه خطراتی مواجه خواهد شد.

پرویز سروری نیز از بررسی تحریم نفتی اروپا در کمیسیون امنیت ملی خبر می‌دهد و می‌گوید: اگر قرار است صادرات نفت به اتحادیه اروپا را قطع کنیم خوب است هم‌اکنون که اروپا در اوج بحران اقتصادی قرار دارد این کار انجام شود.

وی تصمیم قطع صادرات نفت از ایران به اروپا را تصمیمی سرنوشت سازی دانست و گفت: در این تصمیم‌گیری باید کاملا از حالات هیجانی به دور باشیم. منافع ملی را باید دراین باره کاملا در نظر گرفت.

به گفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در شرایط فعلی سه کشور یونان، ایتالیا و اسپانیا بخش عمده نفت خام وارداتی خود را از طریق ایران تامین می‌کنند و هم اکنون پالایشگاههای نفت این کشور‌ها با نفت خام صادراتی ایران فعالیت می‌کند.

از سوی دیگر،بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها، سه شرکت ایتالیایی، شرکت رپسول اسپانیا و شرکت نفتی هلنیک یونان قرارداد خرید نفت از ایران را در ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی تمدید کرده‌اند.

منبع خبر : فردا نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: تحریم نفتتحریم نفت ایرانهمه چیز درباره ی تحریم نفتتصمیم ایران در قبال تحریم نفتپاتک ایران در جنگ نفتیقطع صادرات نفت به اروپاتحریم نفت ایران توسط اروپا

تاريخ : دو شنبه 17 بهمن 1390 | 19:22 | نویسنده : پیرو |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.